Спортивно-інтелектуальна гра «Обери завдання»

АВТОР: Зюкова Ганна Ігорівна,
вчитель фізичної культури Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 181 “Дьонсурі”

Спортивно-інтелектуальна гра «Обери завдання»

До вашої уваги хочеться запропонувати спортивно-інтелектуальну гру «Обери завдання», яка була розроблена мною для використання, як одної із форм організації фізичної культури. Ця гра дуже подобається учням і її можливо використовувати як на уроках фізичної культури, так і під час спортивної годити в групах подовженого дня та в позакласній роботі для збільшення рухової і пізнавальної активності учнів. Я пропоную завдання, які використовую особисто я. Але кожен вчитель на свій розсуд може обирати будь які.
Для гри необхідна наявність шкільної дошки або листа ватману, або ще якогось паперу, на якому можливо намалювати ігрове поле. Клас розподіляється на 2-3 команди. На дошці (ватмані, папері тощо) креслиться пусте ігрове поле, на подібність гри «Морський бій» (Мал. 1).

Мал. 1
А Б В Г Д Е Ж З
1
2
3
4
5
6
7
8

У вчителя є заготівка з таким же ігровим полем, в кожній клітинці якого є свій зміст – завдання (Мал. 2).

Мал. 2
А Б В Г Д Е Ж З
1 10 90 60 П/Х 20 Б. 70 10
2 40 З.В. 40 50 100 90 40 Ш.
3 Ш. 30 100 70 : 2 З.В. З.В. 30
4 80 20 З.В. 80 70 90 100 П/Х
5 20 Х 2 50 10 З.В. 100 70 Ш.
6 100 30 100 40 Ш. 60 Х 2 50
7 50 Б. 60 : 2 90 З.В. 80 100
8 10 60 100 20 80 П/Х 30 З.В.

Спершу по черзі перші гравці кожної команди, потім другі і так далі називають будь-яку клітинку. Вчитель називає зміст клітки і відзначає її на ігровому полі на дошці, аби не було повторів. Кожна клітка має свою «ціну»: очки від 10 до 100 позначають певне завдання, яке необхідно виконати, аби заробити ці очки; є клітки з додатковими секторами. Гра продовжується доки не назвуть всі клітки; виграє команда, яка у результаті набрала більше очок.

Ключ до гри:
10 – стрибки на місці на двох ногах (20 р.)
20 – стрибки на місці на одній нозі (по 20 р.)
30 – присідання (15 р.)
40 – «жаба» (стрибки на місці на двох ногах, підтягуючи коліна до животу) (дівч. – 10 р., хл. – 15 р.)
50 – в.п. основна стійка – упор сівши – упор лежачи – упор сівши – в.п. (10 р.)
60 – широка розніжка (в.п. – у випаді права нога вперед, ліва назад, руки на поясі. Стрибком зміна ніг.) (30 р.)
70 – присідання з вистрибуванням вгору (20 р.)
80 – згинання-розгинання рук в упорі лежачи:
1 кл. – дівч. – 3 р., хл. – 6 р.
2 кл. – 4; 8
3 кл. – 5; 10
4 кл. – 6; 12
5 кл. – 7; 14
6 кл. – 8; 16
7 кл. – 9; 18
8 кл. – 10; 20
9 кл. – 11; 22
10 кл. – 12; 24
11 кл. – 13; 26
90 – присідання на одній нозі:
1 кл. – дівч. – 3 р., хл. – 4 р.
2 кл. – 4; 5
3 кл. – 5; 6
4 кл. – 6; 7
5 кл. – 7; 8
6 кл. – 7; 8
7 кл. – 8; 10
8 кл. – 8; 10
9 кл. – 9; 11
10 кл. – 9; 11
11 кл. – 9; 12
100 – теоретичне запитання з фізичної культури і спорту
П/Х – перехід ходу
Ш. – штраф: 10 сек. швидкого бігу на місці
З.В. – будь-яке завдання на вибір
Б. – банкрут
: 2 – розподіл всіх зароблених командою очок на 2
Х 2 – множення всіх зароблених командою очок на 2