Що таке CTR, CPM, PPC, CPA?

Byzernyatko

Чер 20, 2014 , , , , ,

Типізувати партнерські програми можна залежно від того, за що вони платять гроші. Існує кілька схем по яких можуть проводиться виплати учасникам:

оплата за продаж (PPS) – людина, яка прийшла по партнерської посиланням, оплачує певний товар, вебмастер, що привернув його отримує винагороду. Людина, яка прийшла по партнерської посиланням, оплачує певний товар; вебмастер, що привернув його, отримує винагороду. До цього типу партнерських програм відносяться програми з продажу казуальних ігор, фізичних товарів – книг, квітів, контактних лінз і віртуальних предметів – карт оплати, хостингу, медіафайлів.
оплата за дію (PPM) – гроші перераховуються за вчинення певної дії, зазвичай заповнення реєстраційних форм, підписку на розсилку та ін До цього типу можна віднести програми сайтів знайомств, онлайн-ігор, обмінних пунктів віртуальних валют та інші.
оплата за клік (PPC) – система при якій оплачується певну кількість переходів (кліків) на сайт з посилання, розміщеної в рекламному оголошенні.
оплата за показ (PPI) – оплачуються всі покази сторінки, де розміщена рекламне оголошення, не залежно від того, чи був здійснений перехід на сайт партнера чи ні.
багаторівневий маркетинг – система, виплати в якій розподіляються по ієрархічній мережі рефералів і передплатників.
Оплата за трафік

Партнерські програми, які виплачують гроші за клік або за показ банерів можуть бути об'єднані, як програми з оплатою за трафік.

PPI-програма вимагає від публікує партнера (ПП) просто розмістити рекламку на своєму сайті і показувати його відвідувачам, щоб отримати свої комісійні. PPC-система вимагають ще один крок з боку відвідувача. Відвідувач повинен не тільки побачити оголошення, а й клікнувши по ньому, перейти на сайт рекламодавця.

Спочатку PPC був більш поширений, але його використання значно скоротилася через штучного накручування кліків. Контекстна реклама, така як Бігун, Яндекс.Директ, Google AdSense, не враховується в даній статистиці. На даний момент не існує єдиної думки, чи можна віднести контекстну рекламу до партнерського маркетингу.

Оплата за клік превалює як метод виплат в PPC-системах, що базуються на показі контекстної реклами. Оплата за показ є найпоширенішою моделлю виплат за показ рекламних оголошень (банерів). PPM використовується Google в системі AdSense / AdWords, але це швидше виняток в пошуковому маркетингу.

Найбільш поширена модель оплати на сьогоднішній день в Інтернеті це PPC.

PPC

Pay per click (англ. оплата за клік) – це рекламна модель, застосовувана в інтернеті, в якій рекламодавець розміщує рекламу на сайтах, і платить їх власникам за натискання користувачем на розміщений банер (текстовий або графічний). Таким чином рекламодавець як би купує собі клієнтів в інтернеті.

Системи контекстної реклами, що є посередниками між рекламодавцями і власниками веб-сайтів називаються PPC-системами.

CPC

CPC (від англ. Cost per click – ціна за клік) – це сума, яку рекламодавець платить пошуковим системам та іншим інтернет видавцям за один клік по його рекламі, який приніс одного користувача на його сайт.

Ціна за клік залежить від багатьох факторів, таких як пошукове слово / фраза, географічне місцезнаходження людини, що виконує пошук, час доби, в який проводиться пошук і т. д.

CTR

CTR – (синонім – кликабельность, від англ. Click-through rate – показник кликабельности) CTR визначається як відношення числа кліків на банер до числа показів, вимірюється у відсотках.

Наприклад: ваш рекламний блок показаний 100 разів і на нього клікнув одна людина. Значить його CTR – 1%.
Формула обчислення CTR:

CTR = кількість кліків / кількість показів * 100

CTR є важливим показником ефективності будь-якої рекламної кампанії. Показник CTR може бути застосовний до будь-якої гіпертекстовому посиланню в інтернеті, якщо враховуються її покази та кліки.

CTR для динамічних банерів в Рунеті зазвичай коливається від 0,1% до 2%. При хорошому медіаплануванні та ефективному націлення значення CTR може бути значно вище і складати десятки відсотків. Найвищий CTR може забезпечити контекстна реклама в пошукових системах, коли оголошення рекламодавців показуються в залежності від пошукових запитів користувачів.

Важливий вплив на CTR (клікабельність) реклами надають її розмір, яскравість, контрастність і місце розташування на веб-сторінці.

Найчастіше CTR вважають мірою якості рекламного блоку або рекламної площадки. Однак потрібно мати на увазі, що для іміджевої, а не «що продає» реклами значення CTR набагато менш істотно, ніж кількість користувачів, які її побачать, і ту увагу, яку вони їй приділять.

CPM

CPM акронім (від англ. Cost Per Millenium (Thousand)), що позначає модель взаємовідносин з рекламодавцем, яка передбачає фіксовану оплату за тисячу показів реклами. Кількісний показник прибутковості сторінки. Показує прибуток отриману за кліки з 1000 показів, і дає можливість розрахувати можливий прибуток, знаючи кількість показів сторінки. Оскільки розглянутий вище CTR є якісним показником – несучим процентну інформацію про співвідношення кліків з показами, для різних сайтів він може бути однаковий при різній кількості кліків і показів оголошення. Саме тому він не відображає кількісних характеристик, безпосередньо пов'язаних з прибутковістю сторінки Сайт з 1000 показів і 10 кліками має СТR 0,01 також як і сайт з 10000 і 100 показами. Для отримання більш конкретних цифр з урахуванням ціни за клік вводять поняття CPM.

СPM = 1000 * CTR * Ціна кліка

* У наведеній формулі ціна кліка – ціна одержувана майданчиком за клік по оголошенню, відмінна від CPC.

CPA

CPA акронім (від англ. Cost Per Action), що позначає модель взаємовідносин з рекламодавцем, яка передбачає оплату реклами у разі вчинення користувачем певного покупки чи дії.