ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА

ВИХОВНА ГОДИНА

Тема: ДЕНЬ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА

Мета: познайомити учнів з історією святкування Дня Святого Валентина; розвивати в учнів пам’ять, увагу, вміння декламувати вірші, виконувати колективні завдання, розвивати у 9-класників такі моральні чесноти: толерантність, взаєморозуміння, ввічливість, повагу одне до одного та до старших; виховувати взаємоповагу, прищеплювати любов до кращих зразків української поезії, сприяти формуванню доброзичливих стосунків у колективі.

Обладнання: комп’ютер, диск, на якому знаходяться відеокліпи і запис пісні, повітряна кулька, скотч, валентинки (можна самім зробити).

Оформлення залу: Класна кімната святково прикрашена валентинками, на дошці написаний епіграф: «Тільки закоханий має право на звання людини» А.Блок, а також великими літерами поздоровлення зі святом всіх учнів класу.

Хід заняття:
1. Оголошення теми та мети уроку.
Учитель. Прослухавши тему та мету уроку скажіть мені будь ласка, що ви очікуєте від нашого уроку, що ви хочете побачити, почути?

2. Виклад основного змісту заняття.
Учень1.
Мудрець повідав істину людині:
«Кохання й миле серце – річ одна,
Як душі мудрі з розумом єдині,
Отак і їх ніщо не роз’єдна».
Кохання а серці робить все, що зна,
Воно – господар у своїй хатині,
Відпочиває, сонне, в самотині,
Буває – мить, буває – вік мина.
Розумна донна розцвіта красою
І вабить нею очі молоді,
Породжує незвідані бажання.
І серце вже не знає супокою.
Так само в донні юної тоді
Пробуджується вічний дух кохання.
(Сонет 10 Данте)

Ведучий 1. Ось вже 17 століть підряд закохані всього світу відзначають найромантичніше свято року – день святого Валентина. У цей день навіть повітря наповнюється коханням. Амури поспішають з’єднати пари, почуття яких перевірено часом, і допомагають зустрітися половинкам, які загубилися у просторі.

Ведучий 2. Давайте звернемося до історії виникнення цього свята. У 269 році імператор Клавдій П зібрався підкорювати світ, але у римської армії не вистачало солдат для військових походів. Джерелом всіх бід Клавдій П вважав весілля, і тому заборонив вінчання. Але єпископ Валентин, взявши на себе великий гріх – порушити закон, все ж таки з’єднував два серця, котрі кохають один одного. Імператор про це дізнався та заточив Валентина у тюрму, приговоривши до смерті. За декілька днів до смерті до єпископа приводять хвору дівчину, дочку одного з охорони. Валентин був його останньою надією. Використовуючи свій дар він вилікував її. За день до страти, яка була призначена на 14 лютого, священик написав любовного листа до цієї дівчини, у якому підписав: «Твій Валентин».
У 496 році римський Тато Геласіус оголосив 14 лютого Днем Святого Валентина. Шлюб у цей день вважаються найміцнішими.

Учень1.
Так ніхто не кохав, через 1000 літ,
Лиш приходить подібне кохання,
В день такий розцвітає весна на землі .
І земля убирається зрання.

Дише тихо і легко в синяву вона,
Простягає до зір свої руки,
В день такий на землі розцвітає весна,
І тремтить від солодкої муки.

В’яне серце моє од щасливих очей,
Що горять в тумані наді мною,
Розливається кров і по жилах тече,
Ніби пахне вона лободою.
(В.Сосюра)

Ведучий 2. 14 лютого люди різного віку відправляють своїм коханим «валентинки». До речі, на романтичній листівці не потрібно вказувати своє імя, воно повинно бути таємним

Учень 3.
Цей погляд, руки, запах, сміх…
І розумію я – це гріх…
Це гріх тебе чекати, і гріх – любити…
Бо ти не мій, я не твоя…
І знов усі оці слова.
Хоч крапельку тепла від тебе…
Чи не заслужила? Не знаю…
Бо не відчуваю…
Я знаю лиш одне – люблю,
Тебе кохаю – не живу.
Бо я без тебе – вже не я.
Я хоч не мій ти – я тепер твоя!!!

Учитель. Якою ви уявляєте свою другу половинку? Яка у неї повинна бути зовнішність? Які риси характеру?

Учень 1.
Розгорну твоє волосся,
Мов світанок ніч,
Я кохаю тебе досі,
Діво протиріч…

Світлі соколи полинуть,
Це мої уста,
Схоплять серце, блиском кинуть,
В зоряні міста…

Ведучий 1. Зі святом закоханих пов’язаний цікавий звичай. У ХШ ст.. у Європі влаштовували незвичайну лотерею. Молоді хлопці витягали з великої спеціальної коробки маленькі папірці, на котрих були написані імена дівчат. З цього часу хлопець на весь рік ставав кавалером дівчини. Пізніше таким чином шукали собі наречених, а потім вели у цей же день до РАГС-у.
А зараз дуже цікаву історію про обряд одруження нам розповість Учень 2.

Учень 2.
Молодий мотоцикліст мчить як вихор через міст,
Гуркотить мотоцикліст, як старе корито,
А на зустріч пані-мент:
– Стій, – кричить сердито, –
Ви куди так летите? Спішите в могилу?
– Ні, до РАГС-у я везу Мотрю мою милу.
– Що???, – питає старшина, -я не бачу Моті???!!!
– Значить випала з сідла десь на повороті!!!!

Учитель. Я вам пропоную послухати пісню у виконання Євгена Мартинова «Лебедина вірність». Про що ця пісня? Які почуття та емоції вона у вас викликала?

Учень 2.
Моє імя у серці твоєму – зернина,
Ти полюбиш тремтливо, мов ніжна дитина,
Огорнеться самотність чорнявим волоссям,
Ніби втомлене поле – достиглим колоссям,
І ми будемо перли, янтар та смарагди,
У цілунках вечірніх до ранку шукати…

Учитель. Кохання викликає багато емоція, які у кожної людини проявляються по-різному: в одних це вірші, у других – танець, у третіх – малюнок… Як доказ цього я пропоную подивитися деякі кліпи.

Учень 3.
Знову боляче – гину я,
Твоя ніжність і вірність зникають,
Чорне небо, чорна земля,
Білу квітку в безодню кидають…

Там молюся краплині роси,
Серце спалює місячний промінь,
В павутинні твоєї коси –
Згаслі очі та янголів гомін…

4. Ігрова частина
1. «Не плескай на четвер». Учні сидять за столом. Ведучий починає перелічувати вроздріб дні тижня та хлопати на кожну назву у долоні, учасники повторюють за ним хлопки. Хлопати треба на кожний день тижня, який називає ведучий, окрім четверга. Хто хлопнув на слово четвер, вибуває з гри. Перемагає той, хто не помилився.
2. «Ситуації». Ведучий викликає декілька пар бажаючих – порівну дівчат та хлопців. Він називає ситуацію, у котрій немов знаходяться пари. Їх задача – в залежності від ситуації починати робити відповідне, застосовуючи міміку, жести без слів. Ситуації можуть бути різними, наприклад: «учасники знаходяться на острові, де нікого немає», «у туалеті потягу», «у салоні авто одні»… Що будуть робити пари – залежить від їх уяви. Інші відгадують.
3. «Вагітні чоловіки». У грі беруть участь тільки хлопці. Їх пропонується випробувати себе у ролі жінок «в цікавому положенні». Ведучий скетчем прикріплює учасникам великі надувні кульки на рівні живота. Перед кожним учасником розсипається коробка з сірниками. Задача ігреків: протягом певного часу зібрати якомога більше сірників та, щоб кулька залишилася цілою. Той, хто зібрав більше кульок – виграв.

4. Підсумки виховної години
Учитель. Як би ви описали нашу виховну годину одним словом? Чи справдилися ваша очікування? Чи сподобався вам наш захід, обґрунтуйте свою відповідь?
Я сподіваюся, що ви дізналися багато цікавого. І хочу вам побажати, щоб всі ваші мрії здійснювалися, щоб ви на 12 балів навчалися, щоб добре склали випускні іспити та вступили до університету або технікуму!!! Всього вам найкращого!!!