Корисні поради: як розвинути логіку?

Асоціації

Дорослий пропонує дитині кілька слів і необхідно зафіксувати всі асоціації, які прийдуть на думку при читанні цих слів, наприклад:

Верблюд – горб, гора, пустеля, кактус, пісок і т.д.

Коли дитина освоїться з цим завданням, можна попросити його самостійно придумати асоціації.

Продовж слово

Дорослий пропонує дитині пограти в таку гру: він буде починати слово, а дитина – його закінчувати. “Відгадай, що я хочу сказати!” Всього пропонується 10 складів: ПЗ, НА, ЗА, МІ, МУ, ДО, ЧЄ, ПРИ, КУ, ЗО.

Якщо дитина швидко і легко справляється із завданням, можна запропонувати йому придумати не одне слово, а стільки, скільки він зможе.

Відповідай швидко

Дорослий, кидаючи дитині м’яч, називає колір. Дитина, повертаючи м’яч, повинен швидко назвати предмет цього кольору. Можна називати не тільки колір, а й будь-яку якість (смак, форму) предмету.

Назви більше слів

Дорослий пропонує дитині назвати якомога більше слів, що позначають будь-яке поняття:

– Назви слова, що позначають дерева (дуб, береза, клен і т.д.);

– Назви слова, що позначають квіти (ромашка, троянда, волошка, кульбаба і тд.);

– Назви слова, що позначають фрукти (яблуко, груша, апельсин і т.д.);

– Назви слова, пов’язані з спорту (баскетбол, хокей, футбол і т.д.);

– Назви слова, що позначають наземний транспорт (автомобіль, поїзд, автобус, мотоцикл і т.д.)

Неоднозначні відповіді

Дорослій необхідно заздалегідь обміркувати питання, на які можливі неоднозначні відповіді. Можливо відповіді будуть несподіваними і дивовижними.

Наприклад:

«Вуса у нашої кішки дуже ….”;

«Вночі на вулиці дуже …»;

«У людей є руки, для того щоб …».;

«Сонце світить для того, щоб …».;

Одна буква

Дорослий пропонує дитині скласти речення, в якому всі слова будуть починатися на одну букву.

Наприклад:

Кухар Петро Пантелійович приготував прекрасний плов.

До то без чого не обійдеться?

Дорослий зачитує ряд слів. З цих слів треба вибрати тільки два, найважливіших, без чого головний предмет не може обійтися. Наприклад, сад … які з слів найголовніші: рослини, садівник, собака, паркан, земля? Без чого саду бути не може? Чи може бути сад без рослин? Чому? .. Без садівника … собаки … паркану … землі? .. Чому? ”

Кожне з передбачуваних слів необхідно розібрати докладно. Головне, щоб дитина розуміла, чому саме те чи інше слово є істотною ознакою даного поняття.

Зразкові завдання:

Чоботи (шнурки, підошва, каблук, блискавка, халява)

Річка (берег, риба, рибалка, твань, вода)

Місто (автомобіль, будівля, натовп, вулиця, велосипед)

Гра (карти, гравці, штрафи, покарання, правила)

Читання (очі, книга, картинка, друк, слово)

Війна (літак, гармати, битви, рушниці, солдати)

Школа (учитель, учні, столи, стільці, книги, зошити)

Підбери синонім

Дорослий пропонує дитині пограти в гру – “Я буду говорити слово, а ти теж кажи, тільки навпаки, наприклад, великий – маленький”.

Можна використовувати наступні пари слів: високий – низький, добрий – злий, веселий – сумний, швидкий – повільний, працьовитий – ледачий, сильний – слабкий, важкий – легкий, боязкий – хоробрий, твердий – м’який, шорсткий – гладкий і т.д.

Отгадайка

Потрібно: картинки із зображеннями живих і неживих предметів

Дитина навмання дістає з стопки одну картинку. Дорослий повинен відгадати, що зображено на картці. Для цього дорослий задає дитині навідні запитання, а дитина повинна відповідати тільки «так» чи «ні».

Наприклад:

– Ця тварина? – Так.

– Дике? – Ні.

– Велике? – Так.

– Корова? – Так.

Після відгадувати може і дитина. Перший вгадує дорослий, щоб дитина зрозуміла правила гри.

Сховай ноти

Ця гра краще підходить для компанії дітей, наприклад для дитячого саду. Дорослий дає завдання і засікає час – 5 хвилин. Діти повинні скласти якомога більше слів, в яких були б “заховані” ноти:

– До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Виграє дитина, який пригадав найбільше слів за вказаний час.